מרקס לא היה הראשון שכתב ניתוח קפיטליזם… ושגה בגדול!!

Marx was not the first to write an analysis of capitalism… and he was wrong!!

מרקס לא היה הראשון שכתב ניתוח קפיטליזם… ושגה בגדול!!!
מאת הנס שרייבר
תרגום מכונה מאנגלית מעט משופר.

מרקס לא היה הראשון שכתב ניתוח קפיטליזם, פורייה וגם פרודון כבר הציגו את הקפיטליזם הנכון שלהם – אנליסטים עשרות שנים לפני שמרקס, מרקס היה צריך כבר להכיר את הניתוחים הקודמים האלה. מה שמרקס עשה זה לא יותר מאשר לכתוב הרבה תיאוריות שגויות שמאז כל הסוציאליסטים יאמינו כאמת האולטימטיבית והדוגמטית. מרקס ואנגלס גם הרסו את הקונגרס הבינלאומי הראשון בכוונה. זה מוכח על פי המון מכתבים פרטיים בין מרקס לאנגלס על הקונגרס בהאג בשנת 1872. זה היה משחק ששוחק בקפדנות קודם לכן והרס את האינטרנציונל הראשון. מרקס ואנגלס היו מודעים לכך היטב, הם גרמו למוות של תנועת הפועלים באותה תקופה. זה היה הסוציאל-דמוקרטיה הגרמנית המטומטמת כמיטב המסורת של מרקס שנמשכה 150 שנה מאז. תנועה זאת עשתה כל מה שניתן ואפשר לדמיין כדי למנוע את התארגנותה החופשית של תנועת העבודה לנצח נצחים. בדיוק על ידי הפיכת האויב הגרוע ביותר של העבודה תנועה לגיבור הגדול ביותר שלהם עם כל התיאוריות השגויות שלו (לעתים קרובות ההפך הגמור מהם נכון) מכיוון שהתיאוריות השגויות הללו ממונות מאז כחוקי הדוגמטיות האולטימטיביים של הסוציאליזם.

אפילו המניפסט הקומוניסטי משנת 1848 היה בסך הכל פלגיאט של הפרורייר הצרפתי ויקטור קונסומנט, שמחשבותיו אומצו על ידי מרקס ואנגלס, מכתביו, שהופיעו בשנת 1843. הם רק תרגמו מצרפתית לגרמנית ואז פרסמו אותה עם כותרת חדשה ושמות משלהם לעיל.

זה יהיה לא נכון להניח שהמדינה הבורגנית תיעלם בהדרגה מעצמה. היא תשרור כל עוד יהיה קפיטליזם. מכיוון שכל עוד המדינה והקפיטליזם קיימים, תמיד יהיו אנשים שלא רוצים להתגבר על המצב הקיים של אלימות ושוד כלכלי, אלא רק רוצים להסתגל אליו ורוצים להסתדר איתה בסובלנות ככל האפשר. הם רק רוצים לשנות את המצב הזה, אבל הם לא רוצים לבטל אותה. איחוד האנשים האלה הוא מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית שהוקמה בגרמניה והתפשטה בעולם מאז. סוציאל-דמוקרטיה היא רק תנועה מפלגתית מרקסיסטית ולא תנועה חברתית. היא חיה דרך הקפיטליזם, היא בשר מבשרו ותמות רק עם מות הקפיטליזם עצמו. מבחינה אחת, הדמוקרטיה הסוציאלית של מרקס ודומיו – כלומר כארגון של רעיונות שלכאורה יש להם בסיס מדעי, המייצג כביכול אידיאלים אמיתיים תצטרך להיפסק הרבה יותר מוקדם!

Laisser un commentaire